گرافیک، هنر و خلافیت را، ساده، کامل و اصولی یاد بگیرید!

آموزش حذف واترمارک تصاویر با فتوشاپ


یکی از معضلات و مشکلاتی که همیشه برای کاربران وجود داشته اینه که گاهی وقتا با تصاویری رو به رو می شوند که دارای واتر مارک هستند شاید از خودتون بپرسید واترمارک چیه اصلا!؟ واترمارک ها در واقع برچسب هایی هستند که برای حفظ حق کپی رایت بر روی تصاویر قرار می گیرند تا کسی نتواند از آنها کپی برداری بکنه ولی خب گاهاً به خاطر یکسری از شرایط ممکنه که ما مجبور بشیم که از تصاویری موقتاً استفاده بکنیم و چون تصاویر دارای واترمارک هستند می تونه برای ما آزار دهنده باشه برای همین توی این فیلم آموزشی من قصد دارم تکنیکی رو به شما یاد بدم که بتونید واترمارک رو خیلی راحت از روی تصویر تون حذف کنید و از تصویرتون استفاده درست کنید توجه کنید از هر ابزاری ما می تونیم از راه درست یا راه غلط استفاده بکنیم.

پس سعی کنید از این ابزار در راه درست استفاده کنید تا حق کپی رایت تا حق دیگر هنرمندان خدایی نکرده ضایع نشه خیلی خوب بریم سراغ آموزش.

آموزش حذف لوگو از روی عکس با فتوشاپ

مرحله اول: در این مرحله از منوی Select وارد پنجره قدرتمند Color Range می شویم. (جهت آشنایی بیشار با بخش Color Range می توانید مقاله آموزش دستور Color Range در فتوشاپرا مطالعه کنید)
بخش اول باز کردن منو Color Range

مرحله دوم: در مرحله در ابتدا بر روی یک قسمت از واترمارک (یا همان متن هایی که به صورت واترمارک در آمدن) با موس کلیک می کنیم.

قسمت Preview یا همون پیش نمایش  را بر روی Grayscale یا همان گزینه اول قرار می دهیم.

در این مرحله مقدار Fuzziness را به قدری کاهش می‌دهیم تا فقط واترمارک ها با رنگ سفید داخل تصویر برای ما نمایش داده شوند و زمانی که به این نتیجه رسیدیم بر روی ok کلیک می کنیم.

کاهش مقدار Fuzziness جهت مشاهده واترمارک های روی تصاویر

مرحله سوم: 1: وارد منوی Select می شیم.

2: و از این قسمت گزینه Modify

3: از قسمت زیر مجموعه گزینه Expand را انتخاب می کنیم.

4: در  این مرحله با باز شدن پنجره Expand، بر اساس ابعاد پیکسلی تصویر، این مقدار را وارد می کنیم برای مثال مقدار مناسب برای این تصویر ۹ پیکسل بود. سپس بر روی اوکی کلیک می کنیم.

انتخاب کلیه واترمارک ها و لوگوهای روی تصویر

1: ابتدا بر روی لایه مورد نظر کلیک راست می کنیم و گزینه Rasterize Layer را انتخاب می کنیم.

2: از منوی Edit وارد گزینه Fill یا همان پنجره Fill  شده.

3: و از پنجره باز شده Contents را بر روی Content Aware تنظیم می‌کنیم و بر روی ok کلیک می کنیم.

تنظیمات مربوط به منو Fill در بخش EDIT

بسیار عالی با کلید های ترکیبی Ctrl + D، سلکت را غیر فعال می کنیم (Deselect) و همان طور که می بینید نتیجه برای ما به این شکل در آمد و ما یک تصویر اورجینال، بدون هیچ واترمارکی در اختیار داریم.

حذف واترمارک رو تصویر

امیدوارم که این آموزش هم مثل بقیه آموزش ها برای شما کاربردی و مفید واقع شده باشه.

اشتراک گذاری مطالب این سایت با دوستان خود، حمایتی ستودنی از طرف شما برای ما است.